Сплав по Сейму, 2013

Сплавлялись намедни на самодельном плоту/катамаране по речке Сейм.
Вот сайт владельца плота: http://splavseym.at.ua
Один из участников описал наше путешествие:
Значиться так - сезон 2013 відкритий.
Сплав відбувся з 14 по 17 червняна модифікованому катамарані - став ширше на 0,6 м і з'явилися бокові "плацкартні" місця в додаток до палатки.  Так що на 2-му поверсі тепер легко ночує 5 чоловік. На першому, при великому бажанні, ще 3-5 чоловік поміститься.

Наша команда із 6-х "спрацьованих уркаганів"  взяла старт з міста-героя Бровари в п’ятницю о 17-50 на двох автомобілях. Вже через 2 години ми були в м. Конотоп, де пергрузили речі в бус, затарилися продуктами і випивкою у місцевому АТБ, і вирушили на зустріч природі.

Природа в с. Хижки зустріла нас хмарами комарів, так що першим чином довелося оброблятися спецзасобами. Вже при світлі місяця та ліхтарів  був зібраний катамаран.Відмітили, як годиться початок сплаву і розійшлися по спальним місцям.

Наступного ранку встали всі рано, приготували сніданок і вирушили в путь = 6-ро на веслах і Ед в ролі капітана за кермом. Десь близько 12-ї зупинилися в с. Камінь для поповнення продовольчих запасів. Залишивши двох охоронців біля судна,решта вирушила для огляду місцевих видатних місць.

По-перше, було знайдено пам'ятник тим, хто загинув під час Великої Вітчизняної, по-друге, ми знайшли табличку із написом "Парк" і вирішили його дослідить - це зайняло хвилин 25. Потім був віднайдений магазин під назвою "Бар" і бар під назвою "Магазин". Для правильного сприйняття цього королівства кривих дзеркал, довелося взяти по 0,5 л холодного пива і вступити в диспути)). За цим заняттям нас і застав дзвінок від наших товаришів на катамарані - довелося робити вигляд, що ми в черзі за продуктами і вона дуже велика). Купивши пару десятків домашніх яєць, вирушили назад, міркуючи якої фразою нас зустрінуть охоронці катамарану - навіть уклали парі. Але фраза - "Привіт, пацани!" поставила нас в патову ситуацію. Вона і стала, як виявилося в подальшому, коронною фразою цього сплаву.

Зупинка для обіду була вибрана на високому лівому березі поряд з  розкішним
деревом, яке було обране,як трамплін,  для стрибків у воду з 2,5м. Майже всі пройшли
це випробування, правда дехто отримав незначні подряпини, не розрахувавши траєкторію
польоту. Все це фіксувалося на фото- і відео- апаратуру, так що довго сміялися
з невдалих стрибунів. Підобідавши, влаштували невеличку сієсту на 1,5 годинки і десь близько 17-00 вирушили в путь, насолоджуючись оточуючою природою і холодним пивом.

Нашою метою 2го дня було потомити в с. Мутин, якого ми і досягли десь в 19-20. Там нас вже чекали знайомі Еда – 2 Ігоря, які повинні були забрати нашого капітана знову у будні, до станка. Вечір пройшов суперово – Ігорі  шукали рибу в річці (не знашли), ми ж влаштували нічну фотосесію на 30-секундній затримці фотика і поволали під гітару безліч пісень, так що наступного дня трохи хрипіли. Ед влаштував нічне полювання на рибу, яка заховалася від Ігорів, як результат – 1 окунь і 1 судак.

З першим промінням сонця Едуард Едуардович залишив нас (( на одинці з природою.
Влаштувавши зранку купання і підкріпившись, взялися знову за весла. Зранку піднявся сильний вітер, але він дув в «правильному» напрямку, тому веслами працювали зрідка – допомагала велика парусність катамарану. На одному з поворотів з катамарану здуло панаму -  довелося рятувати.  По дорозі поповнили запаси прісної води в с. Жолдаки.

Сплавляємося вже не перший рік, так що вже з’явилися і улюблені місця для зупинок. От і
цього разу було обрано місце з піщаною косою – для купання саме то. Сонце пекло
нещадно = всі полізли у воду, щоб охолонуть. Підкріпивши сили ухою, двинули далі до с. Озаричі, де було заплановано кінець маршруту з крайньою ночівкою. По дорозі ще скупнулися з катамарану, влаштувавши відео зйомку. Під час зйомки був випадково розкритий «секрет» катамарану – виявляється під днищем може спокійно розміститися 2-4 «педальні кінські сили», які приводять в рух плавзасіб)).

Після такого відкриття з подвійним ентузіазмом взявшись за весла, ми не розрахували сили – і… досягли мети дуже раненько -  у 18-40.  З досвіду, знаючи, що через 11 поворотів буде шикарне місце для ночівлі, і не бажаючи ночувати поблизу людного с. Озаричі, було прийняте загальнокомандне рішення себе покласти, але догребти до облюбованого місця.

Тож взявшись за весла ми інтенсивно попрацювали зо дві годинки, співаючи народних українських пісень. Вже на самому фініші – перед залізничним мостом, природа повстала проти нас – подув дуже сильний зустрічний вітер, і здавалося – «припливли». Але зібравшись з останніми силами, через «не можу», була увімкнута понижена передача – і на зубах продерлися через ті 400м до мосту, а там – поворот і здавалося б відпочинок. Так ні – природа вирішила зробити ще одну капость – розпочався дощ. Довелося в швидкому порядку натягнути на ходу тент на катамаран, щоб не промокнути. Нарешті з 2-ї спроби «запаркувалися» біля довгоочікуваного місця ночівлі в р-ні с. Мельня – тут і дощ зник.

Ви спитаєте – чим це місце так виділяється з поміж всіх інших, які ми пропливали в цьому та
інших сплавах? Унікальність цього місця в тому, що до високого берега підступає сосновий ліс, що разом з облаштованим місцем (стіл, 2 лавки, поручні, місце для багаття), створює незабутню атмосферу. Можна і палатку поставить між сосен і покупатися. Ще великий плюс – що до кінцевої точки звідти всього 400м. Словами не передати всієї цієї краси – Сейм в цьому місці робить невеликий поворот, що дає змогу спостерігати і захід, і схід сонця. Рекомендую Еду розробить маршрут з включенням цієї стоянки.

До речі, з його слів, ми встановили новий рекорд по подоланню відстані за 1 день – пізніше було підраховано – 42 км водної гладі.

Так от –досягнувши зупинки, повечерявши – була влаштована «Королівська ніч», наші
гітаристи постирали руки і надірвали горлянки, був знищений майже весь запас алкоголю і допита вся питна вода = залишили тільки на ранкову каву. Розійшлися всі по койкам далеко за північ = ще один плюс, що на завтра можна поспати довше, так як до місця збору всього-нічого.

На ранок наші майстри-кухарі приготували незабутні блюда – яєчню і яєчню з тушкованим м’ясом.
Влаштувавши фотосесію, почали поволі збиратися. Потім влаштували картковий турнір в «дурня». Кинувши, погляд, сповнений суму, розпрощалися з привітнім місцем і рушили до місця збору – ну як рушили - віддалися на волю течії і дрейфували. Запакувавши речі, дочекалися буса і вирушили в зворотній путь.  По дорозі ще раз згадували всі події цих незабутніх 3-х днів і зразу «забили» у Едаще один сплав у серпні місяці.

Підводячи підсумки було виявлено:

Пробіг склав – 60,5 км (18 км за перший день, 42 км – другий день, 500 метрів – 3 день)
Випито: пива -40л, горілки -1,5 л, коньяку – 1,5 л.
Спалено цигарок – 0 шт. (спортсмени, «блін»)
Сфотографовано - до 2000 фотографій, і знято до 1,5 год. відео
Набрано позитивних емоцій – на рік вперед.
Так що всім бажаємо таких самих успішних сплавів… Ед, так тримать!

Автор тексту - Максим Михайліченко, Фотографії - Максима Дяченко.